woensdag 10 juli 2013

Met de grimlach...

Laat mij positief beginnen : de tandarts levert prachtig werk. Mijn dochters die allebei mijn probleemgebit geërfd hadden, hebben ondertussen een perfect regelmatige tandpastaglimlach. Hij kent dus zijn vak. Maar het is altijd weer afwachten welke nieuwe prekerige boodschappen de tandarts in zijn wachtzaal heeft hangen. Vorige keer was het lachen om :
’Met de griep in het land ,schudt uw tandarts u niet de hand. Uw tandarts is met u begaan. Moge een glimlach en een welkom in deze periode voor u volstaan.‘
Meestal hangen er ook meerdere uitdrukkelijke verzoeken om geen afspraken te vergeten of te laat te annuleren. Blijkbaar waren die niet streng genoeg.
Vandaag las ik met verstomming deze charmante boodschap:
“Voor afspraken die niet minstens 48u op voorhand geannuleerd worden, kan de volledige som van een consultatie aangerekend worden. Deze wordt niet door uw ziekenfonds terugbetaald. Patiënten die herhaaldelijk hun afspraken niet nakomen, zullen uit ons patiëntenbestand geweerd worden. Wij hebben voldoende aanvragen voor nieuwe patiënten. Tijdverlies kunnen wij best missen. Dergelijk gedrag getuigt van geen respect voor uw tandarts en andere patiënten.”
Ik had zeer veel zin om na ‘tijdverlies kunnen wij best missen’ te schrijven ‘als kiespijn’ maar ik vrees dat ik voor dergelijk wangedrag uit het patiëntenbestand zou geweerd worden.
Fluffbunny

1 opmerking: